Stort udvalg i Stelton termokander

Med en termokande er det muligt at holde kaffe, the, kakao eller andre drikke varm i flere timer efter brygningen. Dermed er det også muligt at tage de varme drikke med på skovturen eller på stranden. Termokanden er derfor en praktisk og meget anvendelig del af mange hjem.

Hos Rikkitikkishop.dk sælger vi mange af Steltons populære termokander. Vi fører de populære serier EM, Emma, Theo og To Go.

I serien EM findes termokanden EM77, der måske er den mest kendte af Steltons designs. Designet af Erik Magnussen i 1977 er termokanden med den unikke vippeprop blevet een af Steltons mest elskede - og bedst sælgende - termokander. Dette skyldes ikke mindst termokandens praktiske anvendelighed, da der medfølger et skruelåg, så termokanden nemt og bekvemt kan transporteres.

Derudover fører vi også serien Emma, der blandt andet består af termokrus og en te-termekande i blå eller grå. Serien er designet af HolmbäckNordentoft og er en del af Steltons familie ‘danish modern 2.0’, som er en fin henvisning til virksomhedens rødder. Denne serie har de senere år vundet adskillige designpriser heriblandt iF Product Design Award 2014 og German Design Award 2015.

Stelton - fra sovseskåle til termokander

Da de to soldaterkammerater Niels Stellan og Carton Madelaire for 50 år siden sammen startede en lille handelsvirksomhed, havde de næppe drømt om, at Stelton skulle blive et af Danmarks mest elskede designbrands. I starten samarbejde Stellan og Carton med den lille virksomhed Dansk Rustfrit om en serie af sovseskåle, der blev et kæmpe hit hos både danske og udenlandske isenkræmmere. Især i USA slog det danske design igennem, og solgte i stor stil i de førende amerikanske butikskæder som, hvad forbrugerne kaldte, ‘Danish Modern’. Siden har virksomheden udvidet sit sortiment ganske betragteligt.

Da Peter Holmblad i 1963 startede som kommerciel chef i Stelton tog udviklingen for alvor fart. Sammen med sin stedfar, Arne Jacobsen, blev den ikoniske, rustfrie serie Cylinda Line designet og sat i produktion. Holmblads mange innovative ideer og visioner blev fulgt op et opfrisket design og mange nye produkter op gennem 70’erne, 80’erne og 90’erne.

Den nye generation af termokander

I 2004 blev Stelton solgt til Michael Ring, der ønskede at genoplive Stelton til virksomhedens storhedstid i 80’erne og 90’erne. Nye designere blev inviteret til at give deres unikke bud på, hvordan et moderne produktkatalog kunne tage sig ud i det nye årtusinde. Dette har medført lanceringen af en række nye produkter, der formår at appellere bredt til mange målgrupper. Kendetegnende for ‘det nye Stelton’, er det cylinderformede design, men der er dog også blevet plads til mere bløde former.