Fortrydelsesret, bytteservice og reklamation
Fortrydelsesret
Ifølge købeloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet. Vi tilbyder 360 dages fuld fortrydelses- og returret på alle varer, der er købt på www.rikkitikkishop.dk Fortrydelsesretten løber fra dagen, du modtager din ordre.
Tager du varen i brug inden udløb af fortrydelsesretten og efterfølgende fortryder dit køb, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis i en fysisk butik. Det er derfor altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du endeligt har besluttet dig for at beholde varen. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Vil du benytte dig af din fortrydelsesret, skal du udfylde vores returneringsblanket og sende den til os sammen med din returvare. Du betaler selv porto for at sende varen retur samt bærer risikoen for, at varen returneres sikkert til os. Din omkostning til returfragt kan variere afhængig af, hvordan du sender pakken til os samt pakkens størrelse og vægt. Returnerer du gennem GLS Pakkeshop starter prisen fra kr. 60,00, men den endelige pris afhænger af pakkens størrelse og vægt. Når vi modtager din returvare, tilbagebetaler vi den fulde købssum inkl. eventuelle forsendelsesomkostninger, du må have haft ved den oprindelige ordre. Har du fået leveret fragtfrit men vælger kun at returnere dele af din ordre således at det du har beholdt ikke ville ha været leveret fragtfrit fratrækkes omkostningen til fragt returbeløbet. Hvis det vurderes, at varen har været brugt som beskrevet ovenfor, får du kun en del eller intet af købssummen retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. Du kan frit vælge mellem at få pengene udbetalt eller et gavekort til rikkitikkishop.dk. Det skal du blot angive på returneringsblanketten. Der kan gå op til 14 dage fra vi har modtaget din returvare, samt returneringsblanket, til beløbet udbetales.
Returvarer skal returneres til
Rikki Tikki Shop
Mariagervej 3
9560 Hadsund
Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling. Da vi også er GLS pakkeshop kan du vælge at sende den til vores pakkeshop (det er typisk billigere). Dog kun til vores Pakkeshop - dvs. vi afhenter ikke i andre pakkeshops.
Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse – dog med forudgående aftale.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Varer undtaget fortrydelsesretten
- Duge i metermål - vælger du at returnere en dug vi har skåret i bestilt længde tilbagebetales højest halvdelen af den oprindelige pris
Bytteservice
Du har altid 360 dages ombytningsret på varer, der er købt på www.rikkitikkishop.dk. Ombytningsretten løber fra den dag, du modtager din vare. Bemærk, at det ikke gælder duge i metermål eller specialfremstillede varer. Tester du varen ved brug inden udløb af ombytningsretten, og fortryder du efterfølgende dit køb og derfor ønsker at ombytte til en anden vare, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste varen på almindelig vis i en fysisk butik. Derfor er det altid en god idé at gemme den originale emballage indtil, du endelig har besluttet dig for at beholde varen.
Vil du benytte dig af din ombytningsret, skal du udfylde vores returneringsblanket og sende den retur til os sammen med din returvare. Du betaler selv porto for at sende varen retur samt bærer risikoen for, at varen returneres sikkert til os. Til gengæld betaler vi altid for at sende den nye vare til dig.
Din omkostning til returfragt kan variere afhængig af, hvordan du sender pakken til os samt pakkens størrelse og vægt. Returnerer du gennem GLS Pakkeshop starter prisen fra kr. 60,00, men den endelige pris afhænger af pakkens størrelse og vægt.
Bemærk, hvis du ønsker at bytte en vare til en anden billigere vare, tilbagebetales differencen naturligvis til dig. Du kan frit vælge mellem at få pengene udbetalt eller et gavekort til rikkitikkishop.dk. Det skal du blot angive på returneringsblanketten. Ønsker du derimod at bytte en vare til en anden dyrere vare, skal du i stedet for ombytning oprette en ny ordre på vores webshop og sende den oprindelige købte vare retur i henhold til fortrydelsesretten.
Ombytningsvarer skal sendes til
Rikki Tikki Shop
Mariagervej 3
9560 Hadsund
Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Vi anbefaler du sender med en kurérservice, som levere direkte ind til os. Det kan f.eks. være enten PostNord eller GLS.
Reklamationsret
I henhold til købeloven har du altid to års reklamationsret på varer, der går i stykker eller har andre væsentlige fejl og/eller mangler. Du har således krav på reparation, ombytning, penge retur eller afslag i pris afhængig af den konkrete situation.
Hos Rikki Tikki Shop udfører vi altid reklamationer som ombytning, med mindre varen er udgået og ikke kan skaffes igen. Ønsker du pengene retur, skal du i stedet benytte dig af fortrydelsesretten. Husk dog at gøre os opmærksomme på at varen har fejl eller mangler inden du fortryder ved RMA sager.
For at kunne få medhold i en reklamation er det et krav, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen, anden skadeforvoldende adfærd eller, at fejlen/manglen var iboende allerede på købstidspunktet. Du skal huske at reklamere indenfor rimelig tid efter, du har opdaget fejlen/manglen. Rettidig reklamation anses som senest to måneder efter, at fejlen/manglen blev opdaget.
Ved reklamation er det vigtigt, at du kontakter os inden, varen returneres, så vi kan afgøre det videre forløb. Du skal henvende dig på info@rikkitikkishop.dk, hvori du beskriver fejlen/manglen og påfører dit faktura- eller ordrenummer, derefter vil vi kontakte dig med yderligere information.
Vedhæft gerne et billede af varen, så vi har den bedst mulige baggrund for at træffe en korrekt beslutning.
Vi kan ikke behandle reklamationssager over telefonen, da vi har brug for skriftlig og billedlig dokumentation i behandlingen.
Skal reklamationsvaren sendes retur til os, påtager vi udgifterne herfor. Vi sender dig en pakkelabel, som skal bruges til returneringen, så vi undgår, at du skal lægge penge ud. Vær opmærksom på, at vi ikke refunderer porto for forsendelser, der sendes til os uden forudgående aftale. Reklamationsvaren skal sendes retur i forsvarlig emballage.
Vi sender altid til din nærmeste pakkeshop ved ombytning og reklamation. Ønsker du hjemmelevering skal vi informeres om dette og du vil selv skulle stå for fragtomkostningerne til dette.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.
Vælger du at fortryde dit køb ved ikke at afhente pakken tilbagebetales ordrebeløbet fratrukket udgiften til fragt (45,- til pakkeshop & 65,- til privatlevering)
Du kan læse mere om lovgivningen for reklamation, og hvordan du er stillet.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Du kan hente vores returneringsblanket ved at klikke her.