Hammershøi Poppy Tekop m. underkop 38 cl

227,00 kr.

% Før 329,95 kr. (31.2% besparet)

Vi forventer levering i løbet af 4-9 hverdage ellers kontakter vi dig.

Billigst på PriceRunner
Varenummer: K692296
Producent Kähler
Produktinformation "Hammershøi Poppy Tekop m. underkop 38 cl"
Hammershøi Poppy er en videreudvikling af den populære serie Hammershøi. Serien er designet af Hans-Christian Bauer og Rikke Jacobsen dekorerer med smuk almue akvareldekoration på det hvide porcelæn. Hammershøi Poppy er en poetisk fortolkning af valmuen i douce akvarel på klassisk hvidt Hammershøi porcelæn. Den klassiske Poppy tekop med underkop, favner om motivet af den sarte valmueblomst som føres helt ned i koppen, hvor den folder sig ud i takt med, at teen drikkes. Poppy blomsten er i flor på underkoppen, hvor Rikke Jacobsens naturalistiske akvarelstrøg, der fanger taktiliteten og farvenuancerne i valmuens krøllede overflade. Med Poppy tekop m. underkop får vi endnu flere muligheder for at sætte valmuernes poesi i spil og forny borddækningens kunst - både når hele bordet dækkes med Poppy, og når tekoppen bruges i kombination med det klassiske, hvide Hammershøi-stel. Design: Kähler Størrelse: 38 cl Materiale: Porcelæn
Collection: Kähler Hammershøi Poppy
Kähler
Kähler – since 1839 Historien om Kähler tog sin begyndelse helt tilbage i 1839, hvor den holstenske pottemager Herman J. Kähler åbnede et lille keramikværksted i Næstved. Det var dog først da sønnen Herman A. Kähler i 1875 overtog værkstedet, at keramikeventyret og kunstværkerne for alvor tog fat. KähIer havde i en længere årrække en nedgangsperiode, hvor mærket blev mere og mere ukendt. I år 2008 købte arkitekten Frantz Longhi rettighederne til den snart 175 år gamle keramikvirksomhed og har siden hen genvækket traditionen og originaliteten i Kählers design. Kähler består af en omfattende serie af smukke keramikprodukter i bløde og indbydende farver, som har rødder helt tilbage til begyndelsen. Kählers vision er at være det mest nyskabende skandinaviske keramikbrand, der gennem et univers af autenticitet inspirerer forbrugeren og de besøgende til en opnåelig drøm om nordisk design og madkultur.